Beneficiile practicării șahului: Studiul lui Albert Frank (1973-1974, Zaire)

În cadrul studiului condus de Dr. Albert Frank între anii 1973-1974 în Zair, au participat 92 de tineri cu vârste între 16 și 18 ani. Elevii, care făceau în mod normal șapte ore de matematică, au făcut în timpul anului 5 ore de matematică și 2 ore de șah. Nici un copil participant la studiu nu a auzit niciodată de șah, înainte de începerea programului. Copiii au fost testați cu versiunea belgiană a testului G.A.T.B. (“General Aptitude Test Battery”), testul P.M.A (“Primary mental abilities” a lui Thurstone), testul D.A.T. (“Differential Aptitude Test” a lui Bennet, Seashore si Wesman ), testul D2 (Brieckenkamp), testul Rorschach și un test de șah scris de Max Euwe, fost campion mondial F.I.D.E. (Fédération Internationale du Jeu d‟Echecs). La finalul studiului, s-a constatat o corelație semnificativă între capacitatea de a juca șah bine și abilitățile de lucru spațiale, numerice, administrativ-direcționale și abilitățile de lucru cu documente.
În ceea ce privește performanța în șah, specialiștii au ajuns la concluzia că rezultatele bune în șah nu se datorează prezenței unei aptitudini individuale ci a unei sinestezii de aptitudini.
S-a demonstrat de asemenea că învățarea șahului are o influență pozitivă în dezvoltarea aptitudinilor numerice și verbale.

 

No Replies to "Beneficiile practicării șahului: Studiul lui Albert Frank (1973-1974, Zaire)"


    Got something to say?

    Some html is OK