Atelierul pentru Dezvoltare Personală alături de psihologul Ioana Olărașu

Joi, 28 septembrie la ora 18:30 și sâmbătă, 7 septembrie, la ora 9:00, Ioana Olarașu ne va vorbi despre atelierele care vizează dezvoltarea personală a copiilor. În funcție de obiectivele pe care le urmărim, atelierele se împart în două categorii:

  • Dezvoltare Personală de grup pentru micii șahiști: Să construim împreună o minte învingătoare! care urmărește pregătirea copiilor pentru participarea la  competiții șahiste
  • Ateliere de creștere interioară – Dezvoltare personală de grup pentru copii,
    bazată pe tehnici experiențiale care vizează rezolvarea situațiilor noi întalnite zilnic

Mai jos puteți găsi mai multe informații:

Dezvoltare Personală de grup pentru micii șahiști:
Să construim împreună o minte învingătoare!

Atelierul se adresează micilor șahiști care doresc să progreseze în studiul și practica jocului de șah și este menit să vină în întâmpinarea provocărilor pe care ei le întâlnesc.
Ei pot întâmpina adesea provocări precum:
o Teama de adversar și teama de eșec,
o Dificultăți de concentrare în timpul partidei și/sau antrenamentelor,
o Trăiri negative, blocante, în context competițional,
o Blocaje în aplicarea noțiunilor studiate la nevoie,
o Lipsă bruscă de motivație pentru joc;
Scopul Atelierului este să completeze armonios pregătirea în cadrul clubului de șah, facilitând astfel obținerea unor rezultate mai bune. Gestionându-și cu brio emoțiile în acest proces de autocunoaștere, copiii vor putea să folosească optim informațiile achiziționate prin studiu, valorificându-și potențialul.
Obiectivele ședințelor de grup sunt:
 Consolidarea încrederii în sine;
 Conștientizarea și întărirea motivației pentru joc și studiul jocului;
 Stimularea perseverenței și a toleranței la frustrare;
 Stimularea creativității și a emoțiilor pozitive;
 Deprinderea unor modalități eficiente de a gestiona situații stresante și emoții negative precum frica, frustrare, furia, dezamăgirea în context competițional;
 Intercunoaștere: împărtășirea experienței între membrii grupului, încurajarea exprimării de sine și întărirea spiritului de echipă;
 Amplificarea punctelor forte și optimizarea punctelor slabe în raport cu studiul și practica jocului de șah: conștientizarea și valorificarea resurselor personale;

Se urmărește atingerea obiectivelor prin mijloace expresiv-creative, specifice psihoterapiei experiențiale de grup: joc de rol, metafora terapeutică, desen, colaj, mișcare, modelaj. Astfel, lumea interioară a copiilor este abordată într-o manieră non-invazivă, care respectă ritmul personal al fiecăruia dintre ei. Procesul depinde de particularitățile fiecărui copil: motivație, disponibilitate emoțională, ritm de asimilare și integrare a experiențelor din cadrul grupului.
Inițial, va avea loc o evaluare a copiilor (aspecte ce țin de imaginea și stima de sine). Aceasta va fi reluată periodic pentru a surprinde evoluția personală a fiecăruia. Rezultatele evaluărilor vor fi coroborate cu observațiile psihologului facilitator și vor fi transmise părinților în cadrul unor sesiuni de feedback și discuții. Prima sesiune va avea loc la o lună de la începerea ședințelor de grup. Un grup de lucru va fi format din 10 copii, în funcție de nivelul de studiu al acestora. Ședințele vor avea loc săptămânal, durata fiind de 90 minute.
La solicitarea părinților, psihologul poate oferi ședințe individuale (60 minute).

Ateliere de creștere interioară – Dezvoltare personală de grup pentru copii,
bazată pe tehnici experiențiale

Poate că unul dintre cele mai frumoase roluri pe care și le poate asuma un psiholog este acela de a fi alături de copii în dezvoltarea lor, ajutându-i să-și transforme potențialul în realitate.
De mai bine de 3 ani am avut ocazia să lucrez cu copiii în diverse contexte (psiholog, profesor de șah, facilitator dezvoltare personală). Am observat copii minunați, sociabili, debordând de veselie, bine adaptați situațiilor în care se aflau, dar am identificat și multe provocări cu care cei mici se confruntă adesea:
o Dificultăți de învățare și concentrare;
o Teama de eșec pe fondul unei stime de sine scăzute;
o Dificultăți de gestionare a situațiilor stresante și a emoțiilor negative;
o Stări de apatie și lipsă de motivație;
o Preocupare excesivă pentru tehnologie în detrimentul relațiilor sociale cu covârstnici;
o Toleranță scăzută la frustrare;

Obiectivele ședințelor de dezvoltare personală de grup sunt:
 Consolidarea încrederii în sine prin experiențe pozitive;
 Autocunoaștere: Contactul cu emoțiile, nevoile și resursele personale;
 Deprinderea unor modalități eficiente de a gestiona situații stresante și emoții negative precum frica, frustrare, furia, dezamăgirea în context competițional;
 Învățarea și exersarea unor modalități asertive de comunicare a trăirilor și a nevoilor personale;
 Stimularea creativității și a exprimării de sine;
 Identificarea unor mecanisme sănătoase de a face față provocărilor personale (în funcție de nevoile copiilor);
 Ameliorarea eventualelor comportamente dezadaptative;
Cum?
Se urmărește atingerea obiectivelor prin mijloace expresiv-creative, specifice psihoterapiei experiențiale de grup: joc de rol, metafora terapeutică, desen, colaj, mișcare, modelaj. Astfel, lumea interioară a copiilor este abordată într-o manieră non-invazivă, care respectă ritmul personal al fiecăruia dintre ei. Procesul depinde de particularitățile fiecărui copil: motivație, disponibilitate emoțională, ritm de asimilare și integrare a experiențelor din cadrul grupului, fiind recomandată o perioadă de 2-3 luni de participare la grup.
Inițial, va avea loc o evaluare a copiilor (aspecte ce țin de imaginea și stima de sine). Aceasta va fi reluată periodic pentru a surprinde evoluția personală a fiecăruia. Rezultatele evaluărilor vor fi coroborate cu observațiile psihologului facilitator și vor fi transmise părinților în cadrul unor sesiuni de feedback și discuții. Prima sesiune va avea loc la o lună de la începerea ședințelor de grup. Un grup de lucru va fi format din 10 copii, în funcție de vârsta acestora. Ședințele vor avea loc săptămânal, durata fiind de 90 minute.
La solicitarea părinților, psihologul poate oferi ședințe individuale (60 minute).

 

Prezentarea psihologului facilitator:

Ioana Olărașu este psiholog psihoterapeut, absolvent al Facultății de Psihologie și Științele Educației și al masterului de Psihodiagnoză, psihoterapie experiențială unificatoare și dezvoltare personală, Universitatea din București.
A practicat șah de performanță timp de 12 ani (nivel CM – Candidat de Maestru), câștigând premii naționale, și are experiență de profesor de șah pentru cei mici. De asemenea, a lucrat ca psiholog în cadrul unei organizații nonguvernamentale, oferind servicii psihologice copiilor din medii defavorizate socio-economic.

No Replies to "Atelierul pentru Dezvoltare Personală alături de psihologul Ioana Olărașu"


    Got something to say?

    Some html is OK